20 augustus 2014

Green nail art

Ik vandaag een nail art die heel simpel is. Maar met een kleur die ik eigenlijk bijna nooit gebruik. Groen is echt zo'n kleur die ik wel leuk vind als detail in een nail art ,maar ik zal niet zo snel mijn nagels helemaal felgroen lakken. Dit is dan ook het uiteindelijke resultaat geworden.

Image and video hosting by TinyPic
Het ziet er lastiger uit dan dat het is, en ik ga jullie dan ook stap voor stap uitleggen hoe ik dit heb gedaan. Het lastigst is nog om de lijnen recht te krijgen.

Image and video hosting by TinyPic
Ik ben begonnen met twee laagjes witte nagellak en daarover heb ik één dun laagje glitters aangebracht. De glitters kan je ook laten als je dat niet leuk vind.

Image and video hosting by TinyPic
Dan het moeilijkste gedeelte, de lijnen recht krijgen. Het makkelijkste is om te beginnen met de verticale lijnen. Dan hou je je kwastje stil en maak je een rollende beweging met je vinger. Zo krijg je het makkelijkst een rechte lijn. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe lang je nagels zijn ,maar ik heb voor twee lijnen gekozen. Op mijn pink zijn het er drie geworden maar dat is voor het mooie toch iets te veel. En dan de horizontale lijnen, daar kan je je vingers niet rollen dus dat wordt lastiger. Als je een heel lang kwastje heb kan je misschien het kwastje er heel licht opleggen en hopen dat de lijn recht is en anders wordt het toch proberen om zelf een rechte lijn te maken. Ik zou een heel klein beetje nagellak op je kwastje nemen en licht een lijntje trekken, als die mooi recht is kan je er nog een keer overheen gaan.

Image and video hosting by TinyPic
Je nagels zouden natuurlijk al klaar kunnen zijn ,maar ik het wel leuk om nog een klein detail toe te voegen. Omdat je over bepaalde delen twee keer gaat vond ik het een leuke toevoeging om die delen wat donkerder te maken. En dat heb ik gedaan met een hele kleine dottingtool en dan een klein vierkantje geprobeerd te tekenen. Het is net helemaal gelukt maar dat valt toch niet zo op, zeker niet van een afstandje.

En dan natuurlijk als laatste nog even een de lakken die ik heb gebruikt
Image and video hosting by TinyPic
- Catrice - Snow motion
- La femme beauty - naam onbekend
- Essence floral grunge - 03 Grunge me tender
- L'oreal - 833

Ik was even helemaal inspiratieloos om een naam leuke naam te verzinnen voor deze nail art vandaar gewoon heel simpel green nail art. Maar dat neemt niet weg dat ik zelf wel tevreden ben met deze nail art. Wat vinden jullie ervan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten