12 november 2014

DZP: Hoe sta ik ervoor?

Het is ondertussen alweer een tijdje geleden dat ik met het DZP project ben begonnen en ik heb nog nooit een update hierover gemaakt. Daar vond ik het nu dus wel tijd voor worden. Om heel eerlijk te zijn gaat het nog niet zo heel erg hard, ik heb wel al een aantal doelen bereikt en ook van een aantal al een begin gemaakt.

Dit zijn mijn 101 doelen


Doorstreept = uitgevoerd
Cursief = Mee bezig
Rood = mislukt

1. Uitrekenen wanneer ik klaar ben met DZP
2. Een spaarpot kopen voor DZP

3. Voor ieder behaald doel €3,- in de DZP spaarpot doen
4. Voor ieder niet behaald doel het dubbele in de DZP spaarpot doen
5. Aan het eind van DZP iets leuks doen met het geld
6. Van minimaal 20 behaalde doelen een foto maken (2/20)
Persoonlijk
7. Een Engels taalcursus volgen
8. Een vreemde taal leren
9. Nail art cursus volgen
10. Een brief naar mijn toekomstige ik sturen
11. Nagels beter verzorgen (0/30)
12. Een keer snowboarden
13. Een 9 halen voor een tentamen
14. Slagen voor mijn mbo opleiding
Gezondheid
15. Gezonder eten (meer fruit en minder chips en chocola)
16. 10 nieuwe dingen proeven (0/10)
17. Meer bewegen (bijvoorbeeld skeeleren)
18. Een maand lang alleen water drinken
19. Twee weken zonder suiker
20. één week elke dag een smoothie maken 
21. Een maand lang geen ongezond eten en drinken kopen
22. 30 day ab challenge
Reizen/Cultuur
23. Stap in een willekeurige trein ,of doe een soort dobbelsteen spel   (foto)
24. Drie verschillende hoofdsteden bezoeken (1/3)
25. Naar vijf plaatsen in Nederland gaan waar ik nog nooit ben geweest (0/5)
26. De hoofdsteden van alle provincies bezoeken (2/12) (rotterdam, utrecht)
27. Minimaal één van de Waddeneilanden bezoeken
28. Blind op de Nederlandse kaart prikken en daar naartoe gaan
29. Naar vijf verschillende pretparken gaan (3/5)
30. Naar Parijs
31. Naar Disneyland
32. Naar een festival gaan
33. Naar een musical gaan
34. Anne Frank huis bezoeken
39. Een keer via airbnb boeken
Sparen
35. Drie keer een no-buy maand inlassen (0/3)
36. Drie producten opmaken voordat ik het opnieuw koop (0/3)
37. Minder dingen kopen die ik toch niet nodig heb en meer sparen
38. Auto kopen
creativiteit
40. Zelf armbandjes maken
41. Mijn eigen web shop starten
42. Meer foto's maken
43. Vision bord maken
44. Tien keer een DIY maken (0/10)
45. Een puzzel van 1000 stukjes maken     (foto)
46. Meer tekenen
47. Een kleurboek kopen en ook echt inkleuren
48. Sneeuwpop maken
49. Gitaar/piano leren spelen
Lezen/Films/Series
50. 10 films kijken in de bioscoop (4/10)
51. 100 films kijken (12/100)
52. 24 uur filmmarathon houden
53. Alle Harry Potters films kijken
54. Prison break serie kijken
55. Breaking bad kijken
56. 50 boeken lezen (1/50)
Blog
57. Blijven bloggen
58. Een nail art week houden (elke dag 1 nail art online)
59. één maand elke dag bloggen
60. Meer persoonlijk bloggen
61. Video's maken
62. Een dag uit mijn leven filmen
63. 5 keer ploggen (0/5)
64. Bloggen over hoe het gaat met de DZP
65. Nieuwe lay-out maken
66. Leren omgaan met Photoshop
67. Visitekaartjes maken
68. Eigen domeinnaam hebben
69. Een betere camera kopen
Eindelijk een keertje doen
70. Een goed doel steunen
71. Een invulboekje kopen en ook daadwerkelijk invullen
72. Een strandwandeling maken
73. meer met mijn haar doen (bijvoorbeeld krullen)
74. Kamer grondig opruimen
75. Mailbox ordenen
76. Laptop opschonen
77. Externe harde schijf opschonen
78. Met dolfijnen zwemmen
79. Mee doen met een prijsvraag
80. Foto muur maken
81. one stroke nail art leren
82. Leren inparkeren
83. Mac book kopen
Gewoon omdat het kan
84. Een maand lang elke dag op tijd naar bed en vroeg opstaan
85. Een totaal van 100 geocaches vinden (66/100)
86. Een spaarpot vol met kleingeld sparen
87. Michael Kors tas kopen
88. Ray ban zonnebril kopen
89. Jawbone up24 kopen
90. Maak 5x een foto van een zonsondergang (1/5)
91. Maak een maand lang elke dag een foto
92. 5x 24 uur geen PC en telefoon gebruiken (0/5)
93. Verstuur 3 brieven (via www.postcrossing.com)
94. Abseilen van de Euromast
95. Karten
96. Suppen
97. Flyboarden
98. Bungee jumpen
99. Luchtballon
100. twee keer een maand geen plastic tasjes aannemen
101. Minimaal 500 verschillende lakken gebruiken (23/500)
 
Over een aantal doelen ga ik wat vertellen

23. Stap in een willekeurige trein ,of doe een soort dobbelsteen spel
Al een tijdje geleden ben ik met een vriendin, die ook bezig is met DZP, in een willekeurige trein gestapt. We hadden van de te voren al kaartjes gekocht waardoor we de hele dag met de trein konden reizen. We waren begonnen op Rotterdam centraal en door de twee dobbelstenen zijn we daarna uitgekomen op Utrecht centraal. Daar hebben we ook nog een geoacache gevonden. Daarna gingen we naar Utrecht zuilen en als laatste waren we uitgekomen in Rhenen.
Check hier de blog van Celine en haar ervaring over het random dagje treinen.

31. Naar Disneyland
Ik ben nog niet naar Disneyland geweest ,maar het is wel al geboekt. Ik ga oud en nieuw vieren in Disneyland! 

45. Een puzzel van 1000 stukjes maken
In de herfstvakantie heb ik een puzzel van 1000 stukjes gemaakt. Ik vind het zonde om hem weer uit elkaar te halen dus hij ligt nu nog steeds zo op mijn kamer haha



53. Alle Harry Potters films kijken
Dit is de eerste, en tot nu toe gelukkig de enigste die rood is, en dus mislukt. Ik had dit doel erbij gezet omdat iedereen altijd helemaal laaiend enthousiast is over Harry Potter. Met een aantal vriendinnen hebben we daarom een marathon gehouden. Om heel eerlijk te zijn hebben we daar maar weinig van gezien. Maar van wat ik heb gezien ben ik niet zo enthousiast dat ik het graag wel allemaal wil zien. Daarom heb ik deze ook al rood gekleurd. Ik denk niet dat ik ooit alle Harry Potter films ga kijken. 


55. Breaking bad kijken

Wauw wat is dit een goede serie. Ik hoorde al veel mensen over deze serie en wilde er dan ook snel aan gaan beginnen. Helaas had ik heel weinig tijd. Maar nu ik ben begonnen kan ik niet stoppen. Ondertussen ben ik bij Seizoen 2 aflevering 10 en ik wil meer! Ik denk dan ook dat ik deze vrij snel van mijn lijstje kan halen.
Ik denk dat ik hierna aan Prison break ga beginnen.

83. Mac book kopen

 Ik kan bijna een Mac book kopen! Ik ben er al een tijdje voor aan het sparen en heb bijna het geld bij elkaar. Ik weet alleen nog niet precies welke ik wil hebben ,maar daar ga ik van de week alvast eventjes naar kijken.

101. Minimaal 500 verschillende lakken gebruiken (23/500)

Helaas is dit een stuk minder dan ik had gehoopt. Ik lak de laatste heel weinig mijn nagels, en als ik ze lak is het maar heel simpel met hooguit een glitter erover. Ik hoop dat ik hier binnenkort wat meer van kan maken. Want ik mis het wel.

Zo nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van mijn DZP project. Ik heb een aantal random doelen besproken omdat het anders wel heel erg veel zal worden. Als ik weer een beetje verder ben zal ik jullie daarover weer updaten.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten